Гурток малювання нетрадиційними техніками "Чарівний пензлик"

                                                                Програма гуртка
Пояснювальна записка
Дитина ще не встигла народитися, а в ній вже живе велика таємниця таланту. «Кожна дитина – художник», – запевняють педагоги. І це справді так. Практично не володіючи засобами образотворчої грамоти, дитина створює роботи, які не тільки розчулюють і радують нас своєю наївністю, а й дивують своєю виразністю.
Навіть кілька слів можуть допомогти встановити невидимий зв’язок між дорослими і дітьми. Це можуть бути слова про день, що минув, і той що прийде, про дощ за вікном, про звичне і побачене вперше. З чого б не почалася розмова, вона має викликати подив, показати існування таємниці.
І ось тепер можна зустрітися з дивом. В очах дітей захоплення, їм не хочеться говорити. Вони всім єством сприймають зображене. А дитячі оченята вже світяться бажанням малювати.
Пізнання себе і навколишнього світу відбувається через почуття. Тому так важливо навчити малюка бачити, чути, відчувати цей світ, сприймати його, як диво. Малювання – благодатна діяльність для виховання почуттів. Передусім тому, що майже всі діти люблять малювати. А ще тому, що це продуктивна діяльність, яка дає малюку змогу відтворити на аркуші паперу світ своїх думок і почуттів.
Зображувальна діяльність відіграє велике значення для всебічного розвитку особистості. У процесі створення зображення в дитини формуються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Під час зображувальної діяльності дитина має можливість доступними засобами виразити свій емоційний стан, своє ставлення до навколишнього світу, вчиться самостійно створювати прекрасне, помічати його в повсякденному житті, у творах мистецтва.
Під час виконання робіт із зображувальної діяльності в дитини відбувається тренування рухів пальців рук. Відомо, що розвиток зон мозку, які відповідають за мовлення, відбувається під впливом імпульсів, що йдуть від пальців. Якщо розвиток рухів пальців відстає, то затримується і розвиток мовлення, хоча загальна фізична активність дитини при цьому може бути нормальною. Стимулювання мовленнєвого розвитку дітей шляхом тренування пальців рук є одночасно й підготовкою руки до письма.

     
Таким чином, стає зрозумілою важливість засвоєння дітьми вмінь і навичок із зображувальної діяльності саме на етапі дошкільного виховання.
Малювання нетрадиційними техніками допомагає прищепити любов до зображувального мистецтва, викликає цікавість до малювання, бажання малювати ще більше, дозволяє дітям відчувати незабутні позитивні емоції.
 
 
 
                                   Мета та завдання програми
 
Мета:
- викликати бажання спілкуватися з красою, насолоджуватися процесом створення краси;
- познайомити з різними техніками малювання;
- навчити правильно користуватися інструментами;
- ознайомити з розмаїттям кольорів і відтінків;
- учити відчувати зв’язок між собою і навколишнім світом.
                                                             Завдання:
-     сприяти вихованню творчої особистості;
-     здійснювати всебічний розвиток дитини;
-     розвивати асоціативно-образне мислення, естетичне сприймання, уяву, фантазію, відчуття кольору, художньо-творчі здібності, інтерес до малювання, оцінювальне ставлення дитини до зображувальної діяльності;
-     ознайомити з художніми засобами та прийомами малювання;
-    стимулювати інтерес і бажання займатися зображувальною діяльністю; розвивати творчу уяву, фантазію, вміння бачити незвичайне в плямах, випадкових   відбитках;
-     створювати цікаві образи, композиції;
-     виховувати самостійність, організованість, бажання працювати колективно та вміння доводити розпочату справу до кінця, отримувати задоволення від своєї роботи;
-     виховувати художній смак й почуття гармонії.
 Структура та зміст програми
Програма побудована на основі концептуальних засад розвитку і виховання дітей молодшого дошкільного віку, з урахуванням їх природи, вікових особливостей та індивідуальних можливостей.
У програмі визначено тему заняття, мету та художній матеріал. Орієнтуючись на особистісно-орієнтовану модель у стосунках вихователя з дитиною, програма залишає багато простору для творчої ініціативи. Вона визначає завдання та зміст роботи, а педагог, зважаючи на досвід вихованців, їх вікові, індивідуальні можливості, добирає форми, методи, прийоми роботи.
Робота з дітьми повинна проводитися систематично, послідовно (2 рази на тиждень).
На кінець пройденого курсу діти повинні знати про матеріали, з якими вони працювали, їх властивості, якості, та використання в практичній роботі.
Діти повинні вміти користуватися всіма нетрадиційними матеріалами та нетрадиційними техніками малювання. Діти повинні прагнути до творчості, вміти самостійно виражати свої думки, своє бачення світу на папері будь-яким способом, не боятися, що в них щось не вийде. 
 
Місяць
Тема заняття
(техніка)
Мета заняття
ВЕРЕСЕНЬ
1
«Осінь-чарівниця»
(Друкування листям)
Заохочувати дітей створювати осінні композиції за допомогою відбитків листя. Вчити складати композицію з осінніх листочків різних за кольором, формою і величиною. Розвивати стійкий інтерес до малювання, уяву. Виховувати акуратність.
2
«Загадки»
(Ниткографія)
Розвивати уяву, асоціативне мислення, дрібну моторику, координацію рухів рук.
ЖОВТЕНЬ
1
«Смачний
Натюрморт»
(Пуантелізм)
Заохочувати дітей малювати з натури натюрморт з фруктами, познайомити з пуантелізмом (заповнення площини крапками патичком, від світлого до теплого кольорів)
2
«Красиві кетяги калини» (Малювання пальчиком)
Вчити дітей відчувати предмет, який малюють, розвивати уяву, фантазію у малюванні ягід калини, вчити створювати гарні кетяги, виховувати вміння радіти своїм успіхам.
ЛИСТОПАД
1
«Спалах
Хризантем»
(Воскографія)
Ознайомити дітей з технікою малювання свічкою; вчити розуміти мову квітів у барвах, формах; розвивати інтерес до малювання свічкою; виховувати охайність, посидючість.
 
2
«Їжачок» (Методом тичка)
Вчити зафарбовувати по контуру тичком, закріпити кольори (чорний), вчити знаходити подібність з іграшкою, радіти отриманому результату.
ГРУДЕНЬ
1
«Ялинка» (Штампування)
Вчити малювати ялинку з допомогою штампів, вчити штампувати раз коло разу, щоб вийшло гарне зображення ялинки; розвивати окомір, витримку; виховувати охайність.
2
«Візерунок на вікнах»
(Воскографія)
Зацікавити дітей створенням чарівного малюнка - невидимки у техніці малювання свічкою. Показати дітям красу морозних узорів і викликати бажання фантазувати. Спонукати складати абстрактивні узори засобом «не відриваючи руки». Восковою крейдочкою або свічкою, зафарбувати аркуш аквареллю.
СІЧЕНЬ
1
«Красива рукавичка» (Трафарет)
Вчити дітей правильно тримати трафарет, щоб він не совався, самостійно розмальовувати рукавичку, використовуючи тичок або пензлик;розвивати фантазію у створенні своєї рукавички,самостійність та охайність; виховувати любов до малювання.
2
«Ворона» (Малювання долонею)
Продовжувати вчити малювати руками, прикладаючи їх до аркуша паперу, малювати голову штампуванням кришки, а очі кінчиком пензлика; радіти отриманому результату; виховувати охайність.
ЛЮТИЙ
1
«Зимове дерево» (Малювання крейдою)
вчити передавати образ дерева в малюнку; вчити малювати прямі вертикальні та похилі лінії; розміщувати зображення в центрі аркуша; звернути увагу на те, що на дереві є довгі та короткі гілки; розвивати дрібні м'язи пальців рук, окомір; виховувати бажання малювати різними матеріалами.
2
«Зимова ніч» (Граттаж)
Познайомити з технікою гравіювання, заохочувати створювати зимовий нічний пейзаж. Вчити видряпувати задумані предмети
БЕРЕЗЕНЬ
1
«Тюльпани – квіти для мами» (Малювання пальчиком)
Продовжувати вчити малювати квіти пальчиком, ставлячи відбиток в певній послідовності, та домальовувати пензликом стебло з листочками; розвивати дрібні м'язи пальців рук; виховувати самостійність, охайність.
2
«Букет квітів»
(Роздмухування
крапель)
Познайомити дітей з особливостями весняних фарб. Заохочувати малювати букет для матусі, бабусі з допомогою роздмухування крапель фарб, домальовувати листочки і стебла.
КВІТЕНЬ
1
«Кульбабки»
(Жмаканий папір)
Вчити дітей малювати квіти кульбаби, на зеленому фоні, жмаканим папером; розвивати уяву, фантазію, вміння помічати красу навколо себе; виховувати охайність.
2
«На загадковій планеті»
(По вологому)
Заохочувати дітей самостійно створювати фантастичне зображення невідомої планети у техніці малювання «по мокрому», отримувати малюнки з колірними переходами, нечіткими контурами й доповнювати деталями або цілими об’єктами після висихання аркушу.
ТРАВЕНЬ
1
«Метелик» (Монотипія)
Заохочувати малювати на одній частині аркуша, потім робити відбиток на другий зволожений; розвивати уяву, фантазію; виховувати самостійність, охайність.
2
«На лісовій галявині»
Вчити дітей працювати разом, виконуючи кожен свою роботу; розвивати уяву при створенні композиції; закріпити малювання різними техніками: відбиток кулачка – сонечко, хмарки; жмаканим папером намалювати квіти, соскою павучка, жучка; розвивати дружні стосунки між дітьми; виховувати охайність.
 
 

 

 

 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Немає коментарів:

Дописати коментар